Obok jakości oraz ceny produktu, o jego sukcesie decyduje również opakowanie – a głównie etykieta. To ona odróżnia od reszty dany produkt na półkach supermarketów i pomaga marce trzymać się umysłów klientów na długo po podróży do sklepu spożywczego. Poniższe wskazówki i porady pomogą stworzyć takie etykiety, które mają szansę przebić się przez niezliczone szeregi konkurencji.

Dobra czytelność etykiety

Etykiety samoprzylepne

zazwyczaj zawierają informacje takie jak nazwa produktu, jednostki ilości oraz logo marki, jeśli towar pochodzi z jakiejś linii firmy. Czasami może to być też krótki opis lub informacje o jakimś wydarzeniu (na przykład konkursie). Na odwrotnej stronie opakowania znajduje się zazwyczaj jeszcze więcej tekstu, zawierającego instrukcje dotyczące użycia, składników i tym podobne. To prowadzi do naszego pierwszego punktu, czyli dobrej czytelności. Podczas tworzenia projektu etykiety trzeba upewnić się, że wszystkie teksty są czytelne. Rozmiar czcionki powinien być odpowiedni, aby konsumenci mogli bez trudu odczytać etykietę. Idealnie tekst powinien mieć czcionkę powyżej 6 punktów. Dla innych istotnych informacji wymienionych powyżej można użyć czcionki 10 punktowej lub większej. Aby jeszcze bardziej zwiększyć czytelność, kolor czcionki powinien kontrastować z kolorem tła. Podążając za psychologią klienta, jasny kolor jest mądrzejszym wyborem, ponieważ daje im poczucie pewności siebie. Ponadto odcienie kolorów powinny być zsynchronizowane z istniejącym stylem wizualnym marki. Powinno się jednak unikać zbyt krzykliwych kolorów oraz kontrastów.

Parowanie typograficzne

litery

Ponieważ etykiety samoprzylepne mają zwykle stosunkowo ograniczoną ilość miejsca na obrazki i treść, projektanci tworzą wizualne kompozycje poprzez parowanie typograficzne. Osoby oglądające etykietę mogą łatwo rozpoznać informacje za pomocą zastosowanego przez grafików kontrastu. Sugeruje się użycie tej samej czcionki, jeśli zachodzi potrzeba ciągłości między informacjami. Głównym celem parowania typograficznego jest podkreślenie relacji między informacjami a różnymi typami wyborów. Ponadto, aby projekt miał większy wpływ na odbiorcę, powinno się stosować czcionki, które odzwierciedlają charakter produktu. Na przykład na etykiecie butelki pikantnego sosu można użyć czcionki, która odzwierciedla siłę oraz trwałość. Upewnijmy się też, że krój pisma nie staje się zbyt kursywny i nie traci na czytelności. Kolejną rzeczą do zapamiętania przy wyborze kroju pisma na etykiety samoprzylepne jest spójność marki. Do konsumenta dociera wiele materiałów marketingowych, takich jak logo, broszury, wizytówki i tak dalej. Wybrany krój pisma powinien być taki sam, jak w przypadku logo i innych projektów graficznych skierowanych do klienta.