Bezpieczeństwo serwerów pocztowych w firmie

Postęp technologiczny sprawia, że większość spraw zawodowych załatwia się poprzez internetową skrzynkę pocztową. Robią to nie tylko osoby, które prowadzą własny biznes, ale także wielkie korporacje. Sprawozdania z pracy, poufne informacje, tabele postępów sprzedaży, dane klientów. Wszystko jest, było i będzie przesyłane w e-mailach pracowników. Nie ma w tym nic dziwnego, bo to szybki i skuteczny proces, jednym kliknięciem docieramy do wielu współpracowników, także tych, którzy znajdują się na drugim końcu świata. Ale co z bezpieczeństwem w takim wypadku? Czy firmowe serwery pocztowe nie są narażone na ataki hakerów albo konkurencji? Każda firma, której zależy na bezpieczeństwie przesyłanych danych, w tym bardzo ważnych danych osobowych, skorzysta z oferty firm zajmujących się bezpieczeństwem w sieci, na przykład firmy http://www.securitypartners.pl. Dzięki temu obsługa poczty firmowej będzie przeprowadzana na bieżąco, a e-maile pracownicze i zewnętrzne będą zdecydowanie bardziej bezpieczne.

Kiedy bezpieczeństwo serwera pocztowego może być zagrożone?

Ochrona danych osobowych

Wielu pracodawców przymyka oko na to, że pracownicy często korzystają z prywatnych kont pocztowych czy kont na portalach społecznościowych w czasie pracy na sprzęcie firmowym. To niestety one są często źródłem zagrożeń i stanowią drogę, którą wykorzystują hakerzy, by dostać się do poufnych danych firmowych. Serwer pocztowy jest zazwyczaj kopalnią wiedzy na temat pracowników, prowadzonych projektów, a nawet finansów firmy. Jeśli te dane dostaną się w niepowołane ręce, to mogą doprowadzić do poważnych problemów. Dlatego też warto skorzystać z usługi szyfrowania poczty firmowej, którą oferuje http://www.securitypartners.pl. Ale bardzo ważne jest także uczulenie swoich współpracowników na zagrożenia, które mogą mieć wpływ na działanie poczty firmowej.

Jest kilka zasad, których powinni przestrzegać wszyscy pracownicy danej firmy:

  • Po pierwsze: korzystanie z poczty firmowej powinno mieć charakter wyłącznie zawodowy, nie załatwiajmy prywatnych spraw za pomocą pracowniczego e-maila
  • Po drugie: należy uważać na treści przesyłane w e-mailach na skrzynkach prywatnych, nie klikajmy w linki i nie pobierajmy plików z niewiadomego źródła
  • Po trzecie: warto skorzystać z oprogramowania, które pomoże w szyfrowaniu treści przesyłanych serwerem pocztowym w danej firmie

Trzeba pamiętać, że wyciek jakichkolwiek informacji czy danych osobowych klientów lub pracowników firmy może mieć poważne konsekwencje i takie sprawy niestety często mają swój finał w sądzie. Lepiej takim sytuacjom zapobiegać niż potem z nimi walczyć.