Przy doborze do samochodu nowych felg najbezpieczniej oraz także najwygodniej będzie nam skorzystać z usług specjalnego konfiguratora, który zadba o to, aby obręcze odpowiednio pasowały do samochodu. Musimy jednak mieć świadomość, że czasem się pojawia konieczność użycia centrującego pierścienia. Dowiedzmy się na czym polegają jego funkcje?

Definicja

Pierścienie centrujące

Pierścienie centrujące są obręczami, które są wykonane z plastiku czy też ze stali. Niwelują one różnicę pomiędzy samą średnicą piasty, a także średnicą centrującego otworu aluminiowej felgi. Są to zatem niezmiernie istotne elementy podczas wyboru nowych felg. Aluminiowe obręcze mają centralny otwór. Dzięki niemy się je osadza na piaście samochodu. Rozmiar otworu tego jest parametrem felgi niezwykle istotnym. W niektórych przypadkach jego dobór niewłaściwy uniemożliwić może sam montaż koła. Taka sytuacja ma miejsce w momencie gdy piasta jest szersza od otworu felgi. Z tego właśnie powodu przy doborze aluminiowych felg skorzystać ze wspomnianego konfiguratora. Wówczas mamy pewność, że będą pasować wręcz idealnie. Czasami do felg są właśnie dołączone pierścienie centrujące. A dlaczego?

Jaką pełnią funkcję?

Producenci felg dopuszczają niewielkie różnice średnicy pomiędzy kołnierzem pasty, a centralnym otworem koła. Różnice właśnie niwelujemy za pomocą centrujących pierścieni. Dzięki pierścieniowi felga jak najbardziej jest bezpiecznie osadzona na samym kołnierzu pasty. Pierścienie centrujące pozycjonują koło względem osoby podczas samego montażu felgi na piastę. W następnym kroku dokręca się felgę przy pomocy śrub czy też nakrętek. To one właśnie podczas jazdy odpowiadają bezpośrednie za utrzymanie koła w pozycji określonej względem osi. Zaznaczyć należy, że nie wolno nam dopuścić do sytuacji, w której spasowania idealnego pomiędzy felgą a piastą nie ma. Pomimo, że się da ją zamontować dzięki śrubom przytwierdzającym koło do piasty, to koło jednak narażone zostanie na drgania, a na śruby działać będą duże siły. W konsekwencji to doprowadzić może do naprawdę kosztownej awarii. Poza tym brak dopasowania idealnego pierścieni centrujących powoduje wibracje oraz drgania. Nasilają się one przy większych prędkościach. Mowa o 100-120 kilometrów. Gdy pojawiają się wątpliwości podczas doboru felg do auta pomocą służą oczywiście eksperci czy też konsultanci, z którymi zawsze się możemy skontaktować. Fachowców na całe szczęście nie brakuje. Lepiej w tak ważnych sprawach się skonsultujmy, nawet w sklepie internetowym, jak np. https://felgeo.pl/pol_m_Mocowanie-i-zabezpieczenie-kol_Pierscienie-centrujace-343578.html