Fotelik z rotacyjnym siedziskiem - czy to dobry pomysł?

Przewożenie dzieci tyłem do kierunku jazdy to najbezpieczniejsza pozycja w razie ewentualnego zderzenia. Przede wszystkim, jeśli chodzi o zapewnienie ochrony głowie i szyi, czyli najbardziej delikatnym i zarazem newralgicznym częściom ciała każdego dziecka. Dlatego tak polecanym modelem fotelika spośród wielu dostępnych jest Cybex Sirona, który nie dość, że gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa to dodatkowo nie okrasza tego jego funkcjonalnością i wygodą użytkowania.

Fotelik z obrotowym siedziskiem

Obrotowe siedzisko, jakie zastosował producent w modelu Cybex Sirona to odpowiedź na potrzeby współczesnych rodziców, którzy zmęczeni nieustannym wpinaniem i wypinaniem coraz to bardziej ruchliwego malca, często narzekają na funkcjonalność klasycznych odpowiedników. Prezentowany produkt skutecznie temu zaradzi, w związku z czym z umieszczeniem - nawet bardzo aktywnego i nieskorego do współpracy – brzdąca poradzą sobie zarówno rodzice, jak i dziadkowie. Rotacyjne siedzisko, jakie znajduje się w modelu Cybex Sirona to stosunkowo nowy patent stosowany przez producentów. Mówiąc najogólniej, stanowi połączenie tradycyjnego modelu z obrotową podstawą, która zezwala na zmianę kąta, od 90 do 360 stopni. Niekwestionowanym jego atutem jest łatwość przypięcia dziecka nawet w wąskich drzwiach auta lub przy mało komfortowym dostępie do szelek bezpieczeństwa. O ile wcześniej wymagało to przyjmowania niewygodnych pozycji i szeroko rozumianego dyskomfortu, o tyle teraz pozwala na całkowite wyeliminowanie problemu. Co więcej, fotelik z rotacyjnym siedziskiem, jak w przypadku modelu Cybex Sirona, nie ma możliwości przewrócenia się, co zapewniają specjalne zabezpieczenia, których żaden, nawet najbardziej psotny malec, nie będzie w stanie rozgryźć.

Czynniki decydujące o bezpieczeństwie

Wiadomo, komfort to jedno, a bezpieczeństwo drugie. Optymalnie, jeśli oba te aspekty będą ze sobą współgrać. Cybex Sirona w tym zakresie zdaje egzamin na szóstkę. Cybex SironaPrzemawia za tym zarówno teleskopowy system ochrony bocznej LSP i skorupa, która pochłania energię, która w przypadku ewentualnego zderzenia, jest w stanie zaabsorbować znaczną część siły – chroniąc dziecko. Na wspomniane bezpieczeństwo wpływają również pięciopunktowe szelki z wygodnym systemem regulacji oraz montaż stopy stabilizującej, której zadaniem jest zabezpieczenie fotelika przed przemieszczaniem się wokół własnej osi. Do tego regulowana poduszka bezpieczeństwa ART. biorąca odpowiedzialność za redukcję obrażeń szyi i barków oraz technologia chess-to-chassis, stanowiąca łącznik z samochodem, na który przekazywana jest siła uderzenia podczas zderzenia.