Dawniej prowadzenie księgarni stacjonarnej stanowiło swego rodzaju „pewny” rodzaj biznesu. Jednak w obecnych czasach zainteresowanie książkami papierowymi, chociaż w dalszym ciągu znaczne, z każdym rokiem zauważalnie maleje.

Czy tradycyjne książki odchodzą w zapomnienie?

audiobooki

Tradycyjne książki są coraz szybciej wypierane przez multimedialne egzemplarze w postaci ebooków lub audiobooków. Są one niejednokrotnie znacznie tańsze od papierowych wydań oraz zwyczajnie zajmują mniej miejsca – co dla książkowych pasjonatów zawsze stanowiło spory problem. Cała biblioteka bez problemu zmieści się na telefonie, tablecie lub ebook readerze. Czytanie pozycji multimedialnych jest również znacznie bardziej ekologiczne, argument ten przekonuje zarówno konsumentów jak i wydawców, którzy coraz częściej rezygnują z wydań papierowych. Multimedialne książki można łatwiej dostać, czasy gdy trzeba było jeździć po wielu księgarniach lub czekać długie tygodnie na sprowadzenie potrzebnego egzemplarza z zagranicy dawno już minęły. Obecnie do kupienia książki wystarczy kilka kliknięć i w parę sekund ma się potrzebną pozycję.

Sieciowych księgarni coraz więcej

najlepsze audiobooki

W efekcie stale rosnącej popularności wydań elektronicznych powstaje coraz więcej księgarni internetowych – jak np. ebookoo.pl, które nie są uzależnione od posiadania fizycznych magazynów. Księgarnie tego typu coraz bardziej się popularyzują. Stworzenie własnego portalu wysyłkowego nie zajmuje wiele czasu i stanowi ułamek kosztów placówki stacjonarnej. Skutkiem coraz większej ilość księgarni typu ebookoo.pl czytający mają wyjątkowo szerokie pole manewru do znalezienia pozycji książkowych w bardzo okazyjnych cenach. Różnorodne programy lojalnościowe oraz promocje pozwalają znacznie zaoszczędzić na kupowanych pozycjach. Książki multimedialne to wygoda, szybkość oraz korzystna cena (która umożliwia zakup więcej niż jednej pozycji w miesiącu), nie zadziwia wtedy fakt, że coraz bardziej wypierają one tradycyjne papierowe warianty stając się nowym podstawowym medium dla informacji.